Masz problemy z połączeniem z Internetem?
Zanim zgłosisz usterkę, sprawdz swoj komputer pod kątem obecności wirusów oraz przeprowadz kilka prostych czynności diagnostycznych, które pomogą nam ustalic przyczyne problemu.

Ważne - najnowsze informacje

- Aby zapobiec rozsyłaniu dużej ilości niechcianej poczty (spamu) jak też i wirusów zablokowany został port numer 25, odpowiadający za wysyłanie wiadomości poprzez protokół SMTP. Programy pocztowe należy przekonfigurować aby przy wysyłaniu poczty korzystały z portu numer 587. Opcje zmiany portu znajdziemy w konfiguracji kont pocztowych.
  

Odnawianie adresu IP

Gdy komputer straci przyznany przez serwer DHCP adres IP należy wykonać odnowienie/odświeżenie adresu IP:

Dla użytkowników systemu Windows 95,98, ME:

START→ URUCHOM, w okienku, które się pojawi wpisujemy polecenie winipcfg i naciskamy OK.

W okienku, które się pojawi naciskamy zwolnij wszystko i odnów wszystko.

Dla użytkowników systemu Windows XP, 2000:

START→ URUCHOM, w okienku, które się pojawi wpisujemy polecenie cmd i naciskamy OK. Następnie w czarnym okienku wpisujemy polecenie ipconfig/release ENTER i ipconfig/renew ENTER

Restartowanie, ponowna konfiguracja routera

Zanim zgłoszą Państwo usterkę związaną z funkcjonowaniem Internetu, a dostęp do sieci odbywa się przez router, w pierwszej kolejności należy sprawdzić działanie routera.

- Zwracamy szczególną uwagę na to iż przewód połączeniowy od naszej sieci (ISMedia) powinien być wpięty w routerze do portu oznaczonego WAN lub Internet(modem). Nigdy naszego przewodu nie można wpinać do portów oznaczonych 1, 2, 3 lub 4.

- W większości przypadków pomaga zrestartowanie (ponowne uruchomienie) routera - prosta czynność (odłącznie źródła zasilania do routera na kilkanaście sekund) po której router ponownie spróbuje nawiązać połączenie z siecią. Zwykle działanie takie usuwa problem złego funkcjonowania routera.

- Sprawdzenie czy router posiada łączność z serwerem sieci oraz czy pobrany został poprawnie adres IP

- Ponowna, poprawna konfiguracja routera z uwzględnieniem konfiguracji poprawnej puli adresów IP przyznawanej przez router, włączenia funkcji szyfrujących połączenia WIFI oraz zabezpieczenia konfiguracji routera hasłem.

Jeżeli nie posiadacie Państwo umiejętności poprawnego zdiagnozowania działania routera, prosimy o kontakt z naszym biurem.

Pozostałe czynności sprawdzające

- Przepięcia w sieci energetycznej mogą spowodować zawieszenie się portu karty sieciowej. Należy wyłączyć komputer (zamknąć system) a następnie na kilkadziesiąt sekund wyjąc wtyczkę przewodu zasilającego komputer (lub wyłączyć zasilanie na listwie przeciwprzepięciowej - do której podłączony jest komputer)

- Należy sprawdzić wtyczkę przewodu sieciowego (internetowego) czy jest dobrze włożona do karty sieciowej i czy świeci się dioda na karcie sieciowej (jeżeli świeci się dioda to znaczy, że jest fizyczne podłączenie).

- W systemie Windows w Start -> uruchom należy wpisać
ping www.ismedia.pl lub ping 192.168.20.1
Jeżeli otrzymamy odpowiedz z tego adresu w postaci :
Odpowiedź z 192.168.20.1: bajtów=32 czas=(jakaś liczba) TTL=57
to znaczy że sygnał internetowy dochodzi do komputera i właśnie otrzymaliśmy odpowiedź z serwera.

- Jeżeli komputer otrzymuje sygnał odpowiedzi oznacza to że połączenie jest aktywne. Jeśli jednak strony internetowe oraz pozostałe usługi nie działają, może świadczyć to o awarii systemu Windows lub niepoprawnej pracy routera sieciowego - należy się skontaktować się z naszym biurem.

Sprawdzanie adresu IP oraz adresu fizycznego (MAC) karty sieciowej

Czasami przy diagnozowaniu usterki poprzez rozmowę telefoniczną z naszym konsultantem niezbędna jest informacja - jaki adres IP uzyskał nasz komputer z serwera DHCP oraz jaki adres fizyczny (MAC) posiada nasza karta sieciowa lub router.

Dla użytkowników systemu Windows 95, 98, ME:

START→ URUCHOM, w okienku, które pojawi się wpisujemy polecenie winipcfg i naciskamy OK.

Należy jeszcze pamiętać, żeby nie był zaznaczony Adapter PPP tylko karta sieciowa (np. Realtek).

Dla użytkowników systemu Windows XP, 2000:

START→ URUCHOM, w okienku, które pojawi się wpisujemy polecenie cmd i naciskamy OK.
Następnie w czarnym okienku wpisujemy polecenie ipconfig/all i naciskamy ENTER. Odczytujemy adres fizyczny